Mașină universală pentru pastă de măceșe și suc de roșii

sâmbătă, 26 ianuarie 2013 29 comentarii
     Astăzi mi-am propus să prezint o mașină universală, pentru pastă de măceșe si pentru suc de roșii, sau aș putea spune fără să greșesc o mașină 2 in 1 cu care să obțin și pastă de măceșe și suc de roșii.

     Am avut ocazia, cu ceva timp in urmă, in plin sezon de măceșe, să primesc un telefon de la o persoană foarte entuziasmată de faptul că a găsit pe internet anunțul meu cu privire la mașina pentru pastă de măceșe, telefon prin care imi spunea că iși dorește foarte mult o astfel de mașină, că i-ar fi de mare ajutor. Pentru că așa am procedat tot timpul, și pentru a ști ce primește, i-am trimis prin e-mail câteva poze cu mașina, iar cand mașina a fost gata am sunat-o și am confirmat telefonic faptul că am pus la poștă coletul cu mașina pentru pastă de măceșe. Intâmplarea a făcut ca peste 2 zile când coletul a ajuns la destinație, telefonul meu să fie descărcat și pe deasupra să il și uit pe birou la servici. In ziua următoare l-am găsit pe birou, l-am pus la incarcat și am găsit apelurile persoanei respective. Am sunat-o și am rămas foarte surprins să constat din felul cum imi vorbea că era foarte nervoasă și nemulțumiă că nu a primit ceea ce dorea (ceea ce se aștepta, de fapt), și să aud că mașina pe care am trimis-o eu nu este pentru măceșe, este numai pentru roșii. Imi explica pe un ton foarte ridicat că ea știe foarte bine cum trebuie să arate o mașină pentru măceșe, că este construită dintr-o cuvă de inox de la vechea mașină de spălat Albalux la care se mai adaugă nu știu ce site prin interior. Era foarte convinsă că numai acest tip de mașină poate separa foarte bine acei perișori fini care se găsesc intre sâmburii de la măceșe, alte modele de mașini nu pot face acest lucru, "mai ales o mașină așa de mică" , zicea ea, așa cum era cea trimisă de mine. Din discuția cu acestă persoană am aflat și faptul că pozele trimise de mine prin e-mail nu le-a mai văzut inainte de a ajunge coletul la destinație. 

    Oricât de mult am incercat să-i explic cum funcționează această mașină și că este probată personal mai mult timp inainte să îi trimit mașina de măceșe, nu a dorit să asculte nimic din ce am de spus. Nici când i-am spus că pot face un drum special până in localittea de reședință pentru a-i arăta că funcționează și cum funcționează nu a crezut că acceastă mașină separă pulpa de la măceșe. Din acest motiv am renunțat să mai port discuții contradictorii (pentru că oricum discuțiile contradictorii nu duc niciodată la ceva bun) cu acea persoană care consideră că știe totul despre măceșe, pasta de măceșe, și mașina pentru pastă de măceșe, și i-am propus o soluție in care toată lumea să fie mulțumită. Soluția a fost să pună frumos mașina in cutie și să o trimită inapoi iar eu voi returna banii. Ceea ce am și făcut, iar acum cred că este mulțumită și caută in continuare o mașină relizată din cuva unei mașini de spălat pentru a-și ușura munca.

      Intenția mea este să ajut persoanele care consideră că au nevoie de această mașină pentru a le ușura munca, nu  a fost și nici nu va fi vreodată să fac ceva cu care să inșel oamenii (totdeauna "minciuna are picioare scurte"). Cine consideră că nu ii este de ajutor această mașină este liber să iși aleagă varianta cea mai bună pentru el.

     Sincer, nu știu ce productivitate are și cât de bine separă perișorii acel model de mașină din cuva de inox a mașinii de spălat Albalux. Am auzit și eu de această variantă, sunt convins că funcționează foarte bine și acea mașină dar eu nu știu și nu pot construi așa ceva. Modelul pe care eu l-am construit l-am mai văzut intr-o variantă asemănătoare adaptat la mașina de tocat carne, dar am dorit să fie realizat complet din inox și să fie de sine stătător, să nu mai fie condiționat de mașina de tocat carne. Acest model proiectat și realizat de mine consider că este optimizat destul de bine, având in vedere că am obținut la testele realizate 35 litri intr-o oră, iar de calitatea pastei rezultate sunt mulțumit in primul rând eu și in al doilea rând, dar nu ultimul, toate celelalte persoane care au primit de la mine pastă de măceșe. Printre ele au fost și câteva persoane care au spus că au mai luat și de la altcineva in anii trecuți dar nu a fost atât de fină și de groasă ca cea primită de la mine. Aceste informații mi-au intărit increderea că mașina separă foarte bine acei perișori fini și rezultă o pastă de calitate. Unul din testele realizate se poate vedea in filmulețul de mai jos, in care se obsevă că in 2 minute si 35 de secunde (de la min. 00:35 până la min. 03:10) am reușit să separ 1.5 litri de pastă. Cu un simplu calcul matematic vom obține 34.83 litri intr-o oră. Lăsând acest calcul matmatic (care este unul teoretic) la o parte, am obținut lejer 30 litri intr-o oră cu condiția ca pasta pe care o pun in mașină să fie deja preparată. Această pastă o obțin prin spargerea măceșelor, după ce au fiert, și amestecarea lor cu apa in care au fiert până se obține o pastă omogenă de consistența smântânei. Cu cât măceșele sunt mai bine sparte și pasta este mai omogenă cu atât se separă mai bine pulpa măceșelor de sâmburi și de peișorii aceia fini.





     Pentru a vedea care este diferența dintre cele 2 tipuri de mașini, care sunt asemănătoare constructiv, voi exemplifica cu câteva poze. De la mașina de stors roșii eu folosesc numai elementele de plastic, adică:
- pâlnia din partea de sus a mașinii pentru alimentarea cu măceșele fărâmițate,
- tăvița inclinată in care se scurge pasta de măceșe, și
- acea mică pâlnie din față prin care ies semințele și perișorii aceia fini care acoperă sâmburii;
restul elementelor fiind toate din inox.


 In această fotografie puteți observa mașina pregătită 
pentru pasta de măceșe, iar lângă mașină este sita 
pentru mașina pentru suc de roșii.


In această fotografie puteți observa aceeași mașină 
pregătită pentru suc de roșii, iar lângă mașină este 
sita pentru pastă de măceșe.

Detaliu de montaj al mașinii de roșii


     Da, este vorba de aceeași mașină, aș putea spune 2 in 1, construită la comandă atunci când cineva (și este vorba de o alttă persoană) m-a intrebat dacă nu pot realiza o astfel de mașină universală. Aceasta in trebare a venit cam in același timp cu . . . "mașina pentru pastă de măceșe tip Albalux", ca să o denumesc cumva. Pentru mine această intrebare a fost o provocare care a devenit realitate după câteva incercări și evident "puțină" muncă (in ghilimele pentru că evident a fost destul de muncă). Trecerea de la o mașină la alta se face foarte ușor, schimbând și melcul, care la mașina de roșii este de plastic iar la mașina de măceșe este din inox așa cum se vede și in poze, și sita, care la mașina de roșii are găurile mult mai mari decât la mașina de măceșe.


     Din aceste 2 exemple diametral opuse (aș putea spune unul yin și unul yang) am mai invățat câte ceva. Am invățat de exemplu că oricât de util și de bun ar fi un lucru sau un obiect pentru mine nu va fi la fel de util sau de bun (sau poate nu va fi bun deloc) pentru alte persoane. Am invățat că in viață nimic nu este intâmplător, totul se intâmplă cu un anumit scop, pe care il vom ințelege mai devreme sau mai târziu, dar in mod sigur exact la momentul potrivit. Important este să avem puterea să acceptăm provocarea pe care ne-o aduce ziua de azi, ceea ce se intâmplă acum, dacă nu rămânem ancorați in trecut, iar viața are un singur sens de mers - numai inainte, cu sau fără noi.

    Privind optimist rezultatele acestui proiect, pot să spun că mă gândesc la mărirea capacității acestei mașini prin adăugarea unui motor electric și prin mărirea dimensiunii fizice a mașinii pentru că există persoane interesate de o astfel de mașină cu capacitate mai mare de procesare. Dar despre aceasta 
intr-un  alt  articol  și  atunci  când  voi  obține  și  primele  rezultate  practice.

29 comentarii:

  • Anonim spunea...

    Buna ziua,
    Va felicit pentru curajul de a executa aceasta lucrare pe cont propriu, mai ales intr-o tara in care la ora actuala e foarte greu de gasit un strungar si mai ales anumite materiale.
    Intr-adevar sunt si eu interesata de aceasta inovatie si va rog sa-mi trimiteti detalii pe adresa de e-mail andreea_moajer@yahoo.com
    Cu respect,
    A.M.

  • Unknown spunea...

    Felicitari pt consecventa dvs de a creea aceasta masina. As dori sa-mi trimiteti si mie informatii despre pretul atat pt cea manuala cat si cea electrical la adresa de mail nedelcu_claudio95@yahoo.com

  • Anonim spunea...

    Felicitari pentru constructie! ... As vrea sa imi faceti o oferta de pret pe mail-ul meu...orryemy@yahoo.com

  • danirosan spunea...

    Buna ziua,
    Ma intereseaza si pe mine o oferta de pret pentru cele 2 tipuri de masina manuala si electrica: rdan08@yahoo.com
    Va multumesc frumos

  • Anonim spunea...

    buna ziua,
    as dori sa primesc o oferta de pret pentru ambele masini, pe adresa nicoletha_78@yahoo.com. multumesc frumos

  • Anonim spunea...

    buna ziua, ma intereseaza o masina de macese manuala, as dori sa stiu ce pret are si in cat timp o pot primi, adresa mea este crina207@yahoo.com

  • Anonim spunea...

    Buna ziua,
    Ma intereseaza aceasta masina manuala pentru strecurat pasta de macese. Ce pret are si care e termenul de executie. ralugroza@yahoo.com

  • Anonim spunea...

    As dori o oferta de pret pentru ambele mașini si separat pentru cea de rosii , adresa lenystreza01@yahoo.com

  • Anonim spunea...

    Buna ziua.
    Va rog sa-mi transmiteti si mie pretul pentru aceasta masina pe email: gealanbarlad@yahoo.com
    Va multumesc.

  • Anonim spunea...

    Buna ziua,
    Acum 3 ani am cumparat de la d-voastra masina de macese,merge excelent si acum.Parintii doresc achizitionarea masinii 2 in 1 , adica cea si pentru rosii.Va rog sa-mi faceti un pret pentru aceasta pe adresa coral196969@yahoo.com.
    Recomand tuturor achizitionarea masinii....e foarte utila.Totul este insa ca pasta cu macesele fierte sa aiba consistenta corecta pentru a fi usor date prin masina.

  • Mihai spunea...

    As dori sa știu dacă trimiteți comanda și în Austria.Mi-as dori această mașină,atit pentru roșii cit și măceșe pe adresa nonumihai@yahoo.com . Mulțumesc

  • Cata spunea...

    Daca imi lasati o adresă de e-mail pentru corespondență, pot sa va ofer toate detaliile de care aveti nevoie. Multumesc pentru intelegere.

  • Unknown spunea...

    Buna seara! As dori sa imi trimiteti detalii despre pretul acestei masini la adresa de e-mail: eneamyrabella@gmail.com. Va multumesc!

Trimiteți un comentariu

Orice sugestii sau comentarii sunt binevenite, și le puteți lăsa aici.

Mulțumesc.

 

©Copyright 2011 blogul lui Cătă | TNB